17. november 2015

Det sorte bælte


Som det tydeligt ses, så har jeg fået det sorte bælte i kelimstrik eller genbrugsstil.

Det er faktisk lidt pudsigt, at min blog hedder "Stil med...", men det var det første jeg tænkte på, da jeg skulle finde et navn. Jeg har nogle gode minder fra en tid i Utrecht, hvor jeg sad i min lille kolde lejlighed (det var vintersemester), med dynen om mig og drak min morgente, samtidig med at jeg så "Style With Elsa Klensch" på CNN,  inden jeg hoppede på min cykel og trampede langs kanalerne til universitetet. 

Selvfølgelig skulle bloggen hedde "Stil med fru Bruun", men det var ikke lige ordet stil, der var grundtanken. Men det blev det så også. Jeg opdagede, at jeg fik et lidt humoristisk og nogle gange lidt ironisk blik på min egen stil.  Og jeg må indrømme, at jeg har taget billeder, lagt dem på bloggen og derefter tænkt - hov, hvad skete der lige der, hvad er det for en stil og efterfølgende har haft lyst til at fjerne det igen. Men jeg har lært en masse undervejs. For stil er et vidt begreb. Der er meget vi kan diskutere, når vi taler om stil. Er der fx. tale om en minimalistisk- eller farverig stil. Er der tale om en klassisk- eller romantisk stil? Men når vi taler om stil, tænker vi nok mest på - personlig stil - det som nogle bare har og er så gode til, at de bliver stilikoner, der inspirerer os andre. 

For mig handler det om, at jeg skal føle mig godt tilpas i mit tøj, ikke om hvad det koster eller om det er nyt. Men en god kvalitet gør meget, hvis jeg vil have det mere end en sæson. For når jeg bruger tid på at finde tøj, må det også godt holde.  Det er også vigtigt om tøjet passer til mig. Jeg kan godt blive vildt fascineret, når jeg surfer rundt og ser de forskellige kvinder på diverse blogs og tænke -  det er lige mig. Men jeg bliver så skuffet, når jeg må erkende, at den stil ikke er mig. Enten fordi jeg forsvinder i store gevandter eller når jeg opdager, at jeg ingen ben har, fordi kjolelængden er helt forkert. Det gælder om at kende sin krop og finde sin egen stil og føle sig godt tilpas. 



















<>



 GOD 
UGE 
DERUDE
 PAS GODT PÅ 
PÅ JER SELV OG HINANDEN




2 kommentarer:

  1. Stil er et ord der kan diskuteres meget. Jeg tror at mange af os gerne vil skifte stil men det er svært, så man falder altid tilbage til det gamle. Hav også selv en rigtig god uge.

    SvarSlet
  2. I love your dress, with this very basic pattern, and stamping so pretty. A casual look, but with a touch of beautiful elegance.

    SvarSlet