7. marts 2015

Billeder


Er det kunstværket der skaber bevægelse, er det mig i rummet, eller er det dig der se på billederne, der får dem til at give mening og indtryk i deres udtryk. Roland Barthes (1915-1980) var fransk litteraturkritiker, socialteoretiker, filosof og semiolog. Hans teori er bl.andet, at du ser på et billede på tre niveauer: Det, du har med dig som medfødt engenskab, det socialkulturelle og så det meddelende, f.eks. den tekst der evt. følger med billedet. 

En tur til CCA kulturcenter Galleri Asbæk, Andratx, er altid en spændende og udfordrende oplevelse. Det er moderne kunst, der som regel stikker i alle retninger. HER. På samme måde som street fashion og gade kunst, der sender alle mulige beskeder, som vi fortolker. Om det er åbenbart, indlysende eller "obvious", som billedet hedder bag mig,  det er udfordringen.
Se mere om udstillingen Fresh og kunstnerne HER


















RIGTIG GOD WEEKEND


<>



2 kommentarer:

  1. Spændende også god weekend til dig

    SvarSlet
  2. jeg har først nu fundet din blog, og jeg må sige, at jeg er begejstret. Det er fantastisk inspirerende for mig at se , hvor dygtig og flot du sætter tøj sammen, tak for det..Håber du bliver ved....Mange hilsener Birthe Kiilerich

    SvarSlet