18. september 2014

Pariser billeder


Jeg har været i Paris flere gange. Jeg har rejst med rygsæk og overnattet på ydmyge hoteller. Jeg har rejst med tog og overnattet på lidt bedre hoteller og jeg har fløjet og fundet gode hoteller. Hver eneste gang har jeg fået nye oplevelser. Hver gang har jeg indtaget nogle nye steder. Jeg har set det meste af det, der traditionelt henvises til og været imponeret. Men jeg holder mest af de spændende steder der pludselig dukke op. 

Denne gang blev det området ved Canal St. Martin. Det blev også til et besøg på Musée de la Vie romantique, og haven ved Musée Rodin. Og selvfølgelig en masse café besøg og gode spisesteder. Jeg kan sidde i timer og se på mennesker der haster forbi. Og i Paris er der nok at se på. Her er lidt billed-vandring.





Gårdhaven på hotellet

<>




Canal St. Martin
med sluser 
og fine 
broer 
Langs canalen er der små butikker
og flotte kastanietræer 
















Butikkerne langs Canalen 




En af de sjove butikker
 hvor alt
 er lyserødt

















<>




Rodin haven



Rodin cardigan 




<>




Musée de la Vie romantique




Museet
 og haven med den 
 en lille café
 ligger inde 
bag gadens larm 
der er helt stille og smukt

















Indgang til museet



Se den lille film her 


<>




Fiske restaurant 




Cafe og restaurant
 L'atmosphere











Udsigt fra hotellet i
Saint-Germain-des-Pr´s




Morgen bakken

En dejlig tur er slut og jeg længes allerede 
efter lyset, gaderne, stemingen og de små fine croissanter




RIGTIG GOD WEEKEND


<3










4 kommentarer:

  1. Those cafe photos are always my favorite. And that breakfast looks so delicious. I've only been to Spain as far as Europe goes. I'm wanting to travel so much. As soon as my 16 year old son is 18 then we will travel the world! And Denmark is definitely on my list of places to see. Sweden too.
    You are lucky to travel. I think it changes our lives.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare dejligt ud, det er bare så længe siden jeg har været i Paris. Man må også sige, at det er meget dårligt ikke at have byen på min www.frankrigsguide.dk Det er også nogle rigtig gode billeder sjovt at se andet end Eiffeltårnet.

    SvarSlet